Mariusz Gąsiewski

Zaawansowane narzędzie do analizy kampanii AdWords

Analiza kampanii AdWords nie jest prostą kwestią, zwłaszcza jeżeli konto jest duże. Przy dokładniejszej analizie danych bardzo przydają się makra, poprzez które można analizować dane. Pozwalają one na analizę trendów jak również na szybkie przygotowywanie wykresów.

Darmowe narzędzie do analizy kampanii AdWords

Dziś udostępniam za darmo ciekawe narzędzie, które pozwala na:

  • analizę osiągów kampanii w wyszukiwarce i Sieci reklamowej Google (łącznie lub oddzielnie)
  • analizę segmentów stworzonych w obrębie AdWords (np. kampanie brandowe versus kampanie ogólne)
  • analiza Udziału w wyświetleniach
  • szybkie przygotowanie wykresów w analizie (np. do prezentacji)

narzedzie 1 Zaawansowane narzędzie do analizy kampanii AdWords

narzedzie 2 Zaawansowane narzędzie do analizy kampanii AdWords

narzedzie 3 Zaawansowane narzędzie do analizy kampanii AdWords

Czytaj dalej »

Jakiś czas temu pojawiły się w AdWords reguły automatyczne AdWords. Pozwalają one na tworzenie reguł, które wprowadzają automatycznie zmiany na koncie w momencie wystąpienia określonego zdarzenia (np. wynik jakości słowa kluczowego spadnie poniżej 7). Korzystanie z reguł znacznie przyśpiesza prowadzenie kampanii AdWords.

W dzisiejszym artykule kilka słów o tym, jak efektywnie korzystać z reguł automatycznych.

Reguły automatyczne w interfejsie AdWords

Funkcjonalność ta widnieje pod nazwą Automatyzacja w interfejsie AdWords. Znaleźć ją można w zakładkach: Kampanie, Grupy reklam, Reklamy lub Słowa kluczowe.

kampania automatyzacja Efektywne korzystanie z reguł automatycznych w AdWords

Czytaj dalej »

Mariusz Gąsiewski

Zapisy na 8 SEMcamp w Warszawie

Zgodnie z tym, co jakiś czas temu pisałem zapraszam na 8, tym razem dwudniowe spotkanie SEMcampu, które odbędzie się w Warszawie w Szkole Głównej Handlowej

  • 30 czerwca 2011 o godzinie 16.20 w auli A w budynku A Szkoły Głównej Handlowej ul Rakowiecka 24
  • 1 lipca 2011 o godzinie 16.20 w auli VII (na 3 piętrze) w budynku Głównym Szkoły Głównej Handlowej Al. Niepodległości 162
semcamp logo Zapisy na 8 SEMcamp w Warszawie

Dlaczego warto wybrać się na SEMcamp?

  • Możliwość zdobycia unikalnej wiedzy prawie za darmo
  • Możliwość spotkania szeregu specjalistów marketingu w wyszukiwarkach
  • Możliwość poszerzenia kontaktów, poznania osób z branży

O tym, że warto odwiedzać SEMcamp może świadczyć fakt, iż na ostatnim spotkaniu mieliśmy około 350 uczestników.

Czytaj dalej »

Co zrobić jeżeli chcemy w krótki czasie duży zasięg w obrębie Sieci reklamowej Google? Powiedzmy chcemy w tym samym czasie być obecnym w obrębie wielu kategorii Sieci reklamowej Google.

Jeżeli chcemy to zrobić w szybki i sprawny sposób, mamy 3 sposoby na to:

W tym artykule opiszę uzyskiwanie szerokiego zasięgu poprzez reklamę kierowaną na zainteresowania (tzw IBA od angielskiej nazwyInterest Based Advertising). Postaram się opisać zarówno te bardziej znane jak i mało znane aspekty tego kierowania reklamy.

Uwaga:
Metoda ta nie jest dostępna we wszystkich kontach, ale będzie dostępna bardzo niedługo

Czytaj dalej »

Google wprowadzilo nowa funkcjonalnosc w obrebie swojej Sieci reklamowej. Względny CTR (tak sie ona nazywa) pokaze, jak wyglada klikalnosc naszych reklam w Sieci reklamowej Google w odniesieniu do klikalnosci reklam innych reklamodawców, którzy wyswietlali sie na tych samych miejscach docelowych.

Jak oceniać rezultaty względnego CTR?

Wynik ponizej wartosci 1.0 pokaże, ze klikalność moich reklam jest niższa od klikalności reklam innych firm, które wyświetlily reklamę na tych samych witrynach w Sieci reklamowej (w obrebie tego samego formatu reklamy). Wynik powyżej wartosci 1.0 pokaże, że klikalność moich reklam jest wyższa od klikalności reklam innych firm, które wyświetliły reklamę na tych samych witrynach w Sieci reklamowej.

ctr wzgledny 2 Dowiedz sie, jak idzie Twoim konkurentom w Sieci reklamowej Google, czyli jak wykorzystac Względny CTR w praktyce

Przyklad
Względny CTR 2.0 oznacza, ze klikalność moich reklam jest dwa razy wyższa od klikalności reklam innych reklamodawców, którzy wyświetlili reklamę na tych samych miejscach docelowych, co ja.

Jak dokładnie obliczany jest względny CTR?

Do obliczania względnego CTR bierzemy średnią wskaźników klikalności reklam, które biorą udział w aukcji o dane miejsce reklamowe w miejscu docelowym.

wzgledny ctr Dowiedz sie, jak idzie Twoim konkurentom w Sieci reklamowej Google, czyli jak wykorzystac Względny CTR w praktyce

Średni CTR = (0,1% + 0,5 + 0,2% + 0,05% + 0,1%)/5 = 0.19

Względny CTR (1 reklama) = CTR (1 reklama)/ Średni CTR = 0,1%/0,2% = 0.5
Względny CTR (2 reklama) = CTR (2 reklama)/ Średni CTR = 0,5%/0,2% = 2.5

Jak widać klikalność pierwszego reklamodawcy jest dość niska, drugiego dość wysoka.

Do czego przyda mi się informacja o względnym CTR w Sieci reklamowej?

Jak już kiedyś opisywałem w artykule: Jak ustalana jest pozycja reklam w Sieci partnerskiej Google? wskaźnik klikalności kreacji w Sieci reklamowej ma bezpośredni wpływ na ranking reklamodawcy w aukcji o wyświetlenie reklamy w danym miejscu docelowym. Efektywność reklamy w Sieci reklamowej Google jest sprowadzona do eCPM, czyli (efektywny CPM).

Upraszczając można powiedzieć, że wskaźnik klikalności decyduje o tym, ile zapłacimy za reklamę. Im wyższa klikalność tym stawka za kliknięcie będzie niższa na danym miejscu docelowym.

Czytaj dalej »

W poprzednim artykule pt: Strategia szerokiego zasięgu w Sieci reklamowej Google – kierowanie reklamy na tematy wspominałem o tworzeniu szerokich kampanii reklamowych w Sieci reklamowego Google poprzez nową funkcjonalność “tematów” Google. Dziś opiszę inną metodę uzyskiwania szerokiego zasięgu w Sieci reklamowej, tzw. “metodę słownikową”.

Na czym polega “metoda słownikowa” ?

Metoda ta polega na stworzeniu bardzo dużej ilości grup reklamowych w kampanii kierowanej kontekstowo (kampania w Sieci reklamowej Google kierowana na słowa kluczowe). W ekstremalnym przypadku, w sytuacji, kiedy zależy nam na bardzo dużym zasięgu, można użyć wszystkich najważniejszych słów w języku polskim.

Dla przypomnienia, w kampanii kierowanej na słowa kluczowe optymalnym rozwiązaniem jest tworzenie grup reklamowych, które zawierają kilka, kilkanaście słów kluczowych (mówi się o tym, że do 50, w praktyce wystarczy 10).

Czytaj dalej »

« Poprzedni - Kolejny »