Google wprowadzilo nowa funkcjonalnosc w obrebie swojej Sieci reklamowej. Względny CTR (tak sie ona nazywa) pokaze, jak wyglada klikalnosc naszych reklam w Sieci reklamowej Google w odniesieniu do klikalnosci reklam innych reklamodawców, którzy wyswietlali sie na tych samych miejscach docelowych.

Jak oceniać rezultaty względnego CTR?

Wynik ponizej wartosci 1.0 pokaże, ze klikalność moich reklam jest niższa od klikalności reklam innych firm, które wyświetlily reklamę na tych samych witrynach w Sieci reklamowej (w obrebie tego samego formatu reklamy). Wynik powyżej wartosci 1.0 pokaże, że klikalność moich reklam jest wyższa od klikalności reklam innych firm, które wyświetliły reklamę na tych samych witrynach w Sieci reklamowej.

Względny CTR dla kampanii AdWords

Przyklad
Względny CTR 2.0 oznacza, ze klikalność moich reklam jest dwa razy wyższa od klikalności reklam innych reklamodawców, którzy wyświetlili reklamę na tych samych miejscach docelowych, co ja.

Jak dokładnie obliczany jest względny CTR?

Do obliczania względnego CTR bierzemy średnią wskaźników klikalności reklam, które biorą udział w aukcji o dane miejsce reklamowe w miejscu docelowym.

Względny CTR dla kampanii AdWords

Średni CTR = (0,1% + 0,5 + 0,2% + 0,05% + 0,1%)/5 = 0.19

Względny CTR (1 reklama) = CTR (1 reklama)/ Średni CTR = 0,1%/0,2% = 0.5
Względny CTR (2 reklama) = CTR (2 reklama)/ Średni CTR = 0,5%/0,2% = 2.5

Jak widać klikalność pierwszego reklamodawcy jest dość niska, drugiego dość wysoka.

Do czego przyda mi się informacja o względnym CTR w Sieci reklamowej?

Jak już kiedyś opisywałem w artykule: Jak ustalana jest pozycja reklam w Sieci partnerskiej Google? wskaźnik klikalności kreacji w Sieci reklamowej ma bezpośredni wpływ na ranking reklamodawcy w aukcji o wyświetlenie reklamy w danym miejscu docelowym. Efektywność reklamy w Sieci reklamowej Google jest sprowadzona do eCPM, czyli (efektywny CPM).

Upraszczając można powiedzieć, że wskaźnik klikalności decyduje o tym, ile zapłacimy za reklamę. Im wyższa klikalność tym stawka za kliknięcie będzie niższa na danym miejscu docelowym.

Czytaj dalej »

W poprzednim artykule pt: Strategia szerokiego zasięgu w Sieci reklamowej Google – kierowanie reklamy na tematy wspominałem o tworzeniu szerokich kampanii reklamowych w Sieci reklamowego Google poprzez nową funkcjonalność „tematów” Google. Dziś opiszę inną metodę uzyskiwania szerokiego zasięgu w Sieci reklamowej, tzw. „metodę słownikową”.

Na czym polega „metoda słownikowa” ?

Metoda ta polega na stworzeniu bardzo dużej ilości grup reklamowych w kampanii kierowanej kontekstowo (kampania w Sieci reklamowej Google kierowana na słowa kluczowe). W ekstremalnym przypadku, w sytuacji, kiedy zależy nam na bardzo dużym zasięgu, można użyć wszystkich najważniejszych słów w języku polskim.

Dla przypomnienia, w kampanii kierowanej na słowa kluczowe optymalnym rozwiązaniem jest tworzenie grup reklamowych, które zawierają kilka, kilkanaście słów kluczowych (mówi się o tym, że do 50, w praktyce wystarczy 10).

Czytaj dalej »

Analiza danych tekstów reklamowych nie jest prosta. Z tego względu postanowiłem udostępnić dość proste narzędzie w Excelu, które znacznie ułatwia optymalizacja tekstów reklamowych:

  • pod kątem wskaźnika klikalności
  • pod kątem wskaźnika konwersji

Narzędzie jest bardzo proste w użyciu. Wklejamy w niego raport tekstów reklamowych z AdWords a on pokazuje nam średnią efektywność tekstów zawierajacych wybraną przez nas frazę (może to być zarówno jeden wyraz jak i cała linia z tekstu reklamowego).

Przykład:
Jak widać na poniższym zrzucie narzędzia teksty reklamowe zawierające frazę: „Agroturystyka” miały średnią klikalność prawie 12% podczas gdy te, które zawierały frazę „w Tatrach” 4%. W tej sytuacji powinienem rozwijać teksty związane z Agroturystyką.

Optymalizator tekstów Google AdWords

Czytaj dalej »

Na ostatnim spotkaniu SEMcampu przy okazji prezentacji poświęconej reklamom graficznych w Google AdWords, duże zainteresowanie wzbudził temat akceptacji reklam. Szczególnie osoby związane z takimi tematami jak: bielizna, tematy kobiece mają problemy z akceptowaniem reklm AdWords.

Wówczas zrodził się pomysł, aby na łamach mojego bloga rozjaśnić ten temat. Post powstał przy konsultacji z zespołem Google, który zajmuje się akceptacją reklam. Zawiera więc praktyczne porady na temat tego, o czym należy pamiętać tworząc graficzne i tekstowe reklamy AdWords.

Typy klasyfikacji reklam AdWords

Wszystkie zaakceptowane reklamy AdWords ze względu na swoją treść i treść strony docelowej mogą być zaklasyfikowane jako:

  • reklamy dla całej rodziny – reklamy mogą być wyświetlone bez żadnych ograniczeń w wyszukiwarce Google, Sieci wyszukiwania i w Sieci reklamowej Google
  • reklamy nie dla całej rodziny – reklamy mogą być wyświetlane tylko w Sieci wyszukiwania (nie można ich wyświetlać w Sieci reklamowej Google). W obrębie Sieci wyszukiwania nie są wyświetlane użytkownikom, którzy aktywowali „Filtr rodzinny SafeSearch”.
  • reklamy dla dorosłych – wyświetlane będą jedynie w Sieci wyszukiwania dla zapytań sklasyfikowane jako „zapytania dla dorosłych”.

Uwaga – przykłady zawarte w poście zawierają elementy erotyki.

Czytaj dalej »

Mariusz Gąsiewski

Prezentacje z 7 SEMcampu

Kilka dni temu odbyło się 7 już spotkanie SEMcampu. Dziś prezentacje z tego wydarzenia. W ciągu następnych kilku dni umieszczę dokładny opis prezentacji jak również podsumowanie tego spotkania.

  • 16.40-17.30 Mariusz Gąsiewski

Wynik jakości Google AdWords i automatyzacja pracy

Czytaj dalej »

Google AdWords jak również ruch z wyników organicznych wykorzystywane są powszechnie w sprzedaży, promocji produktów i usług. Niewiele firm ma jednak świadomość, że wyszukiwarka, obok promowania produktów może być potężnym narzędziem w badaniach marketingowych związanych z produktem i jego otoczeniem konkurencyjnym.

Firmy i agencje wydają nierzadko duże pieniądze na badania konsumentów, badania preferencji, projekty badawcze, a nie wykorzystują danych, które mają do dyspozycji korzystając z wyszukiwarki.

Statystyki Google AdWords

W tym artykule chciałbym pokazać, jakie dane można zdobywać dla klienta za pomocą AdWords i wyników organicznych. Dane te w pewnym sensie są darmowe jako, że płacimy za promocję produktów, a dane i statystyki AdWords są tylko „produktem ubocznym”.

Co więcej dane te są dostępne niemal w czasie rzeczywistym – opóźnienia w ich uzyskiwaniu są dużo krótsze niż w badaniach tradycyjnych.

Czytaj dalej »

« Poprzedni - Kolejny »