Podstawą rozwoju kampanii AdWords są:

  • optymalizacje – działania mające na celu zwiększenie efektywności kampanii (np. spadku kosztu kliknięcia)
  • maksymalizacje – działania mające na celu zwiększenie zasięgu kampanii

Nie jest jednak łatwo analizować efekty optymalizacji kampanii. Aby ułatwić te zadanie osobom, pracującym z kampanią AdWords, udostępniam narzędzie, które pozwoli przeanalizować zmiany w kampaniach w bardzo szybki sposób.

Optymalizacja kampanii AdWords

Narzędzie jest w ten sposób skonstruowane, że można w jego obrębie analizować również dane z konwersjami. Można jednak analizować również dane bez konwersji.

Czytaj dalej »

Mariusz Gąsiewski

Wideo z 8 SEMcampu

Jakiś czas temu zacząłem dorzucać do kanału SEMcampu na Youtube filmy z ostatniego spotkania. Jakość wideo niektórych prezentacji nie jest najlepsza, jednak sądzę, że osoby zainteresowane tematem znajdą coś dla siebie. Ja z drugiej strony będę pracował nad tym, aby jakość nagrań przy następnym spotkaniu była lepsza.

Poniżej kilka nagrań z 8 SEMcampu.

Filtry i kary w wyszukiwarkach

W jaki sposób rozpoznawać filtry i kary w Google? W jaki sposób radzić sobie z nimi w sytuacji, kiedy mamy z nimi do czynienia. Co jest banem, a co zwykłem problemem z indeksowaniem treści przez Google?

Optymalizacja kampanii AdWords

Prezentacja poświęcona optymalizacji kampanii Google AdWords. O czym warto pamiętać optymalizując kampanię? Jak ją optymalizować? Narzędzie wstawiania słów kluczowych, linki witryny, optymalizacja tekstów.

Strona główna, czyli coś, co kochają prezesi i nie potrzebują klienci

Prezentacja poświęcona optymalizacji działań marketingowych związanych z witryną. Jakie znaczenie w obrębie strony internetowej ma strona główna? Czym jest strona główna dla serwisu?





Czytaj dalej »

Analiza kampanii AdWords nie jest prostą kwestią, zwłaszcza jeżeli konto jest duże. Przy dokładniejszej analizie danych bardzo przydają się makra, poprzez które można analizować dane. Pozwalają one na analizę trendów jak również na szybkie przygotowywanie wykresów.

Darmowe narzędzie do analizy kampanii AdWords

Dziś udostępniam za darmo ciekawe narzędzie, które pozwala na:

  • analizę osiągów kampanii w wyszukiwarce i Sieci reklamowej Google (łącznie lub oddzielnie)
  • analizę segmentów stworzonych w obrębie AdWords (np. kampanie brandowe versus kampanie ogólne)
  • analiza Udziału w wyświetleniach
  • szybkie przygotowanie wykresów w analizie (np. do prezentacji)

Narzędzie do analizy danych w kampanii AdWords

Narzędzie do analizy danych w kampanii AdWords

Narzędzie do analizy danych w kampanii AdWords

Czytaj dalej »

Co zrobić jeżeli chcemy w krótki czasie duży zasięg w obrębie Sieci reklamowej Google? Powiedzmy chcemy w tym samym czasie być obecnym w obrębie wielu kategorii Sieci reklamowej Google.

Jeżeli chcemy to zrobić w szybki i sprawny sposób, mamy 3 sposoby na to:

W tym artykule opiszę uzyskiwanie szerokiego zasięgu poprzez reklamę kierowaną na zainteresowania (tzw IBA od angielskiej nazwyInterest Based Advertising). Postaram się opisać zarówno te bardziej znane jak i mało znane aspekty tego kierowania reklamy.

Uwaga:
Metoda ta nie jest dostępna we wszystkich kontach, ale będzie dostępna bardzo niedługo

Czytaj dalej »

Google wprowadzilo nowa funkcjonalnosc w obrebie swojej Sieci reklamowej. Względny CTR (tak sie ona nazywa) pokaze, jak wyglada klikalnosc naszych reklam w Sieci reklamowej Google w odniesieniu do klikalnosci reklam innych reklamodawców, którzy wyswietlali sie na tych samych miejscach docelowych.

Jak oceniać rezultaty względnego CTR?

Wynik ponizej wartosci 1.0 pokaże, ze klikalność moich reklam jest niższa od klikalności reklam innych firm, które wyświetlily reklamę na tych samych witrynach w Sieci reklamowej (w obrebie tego samego formatu reklamy). Wynik powyżej wartosci 1.0 pokaże, że klikalność moich reklam jest wyższa od klikalności reklam innych firm, które wyświetliły reklamę na tych samych witrynach w Sieci reklamowej.

Względny CTR dla kampanii AdWords

Przyklad
Względny CTR 2.0 oznacza, ze klikalność moich reklam jest dwa razy wyższa od klikalności reklam innych reklamodawców, którzy wyświetlili reklamę na tych samych miejscach docelowych, co ja.

Jak dokładnie obliczany jest względny CTR?

Do obliczania względnego CTR bierzemy średnią wskaźników klikalności reklam, które biorą udział w aukcji o dane miejsce reklamowe w miejscu docelowym.

Względny CTR dla kampanii AdWords

Średni CTR = (0,1% + 0,5 + 0,2% + 0,05% + 0,1%)/5 = 0.19

Względny CTR (1 reklama) = CTR (1 reklama)/ Średni CTR = 0,1%/0,2% = 0.5
Względny CTR (2 reklama) = CTR (2 reklama)/ Średni CTR = 0,5%/0,2% = 2.5

Jak widać klikalność pierwszego reklamodawcy jest dość niska, drugiego dość wysoka.

Do czego przyda mi się informacja o względnym CTR w Sieci reklamowej?

Jak już kiedyś opisywałem w artykule: Jak ustalana jest pozycja reklam w Sieci partnerskiej Google? wskaźnik klikalności kreacji w Sieci reklamowej ma bezpośredni wpływ na ranking reklamodawcy w aukcji o wyświetlenie reklamy w danym miejscu docelowym. Efektywność reklamy w Sieci reklamowej Google jest sprowadzona do eCPM, czyli (efektywny CPM).

Upraszczając można powiedzieć, że wskaźnik klikalności decyduje o tym, ile zapłacimy za reklamę. Im wyższa klikalność tym stawka za kliknięcie będzie niższa na danym miejscu docelowym.

Czytaj dalej »

Kilka dni temu odbył się SEMcamp, na którym pokazałem prezentację związaną z Wynikiem Jakości. Dla osób, które nie były na prezentacji postanowiłem przygotować krótkie jej streszczenie.

Wynik jakości jest teraz jednym z najważniejszych elementów algorytmu AdWords. Wpływa on bezpośrednio na cenę kliknięcia w linku sponsorowanym i pozycję reklamy w wynikach linku sponsorowanego.

Podstawy Wyniku Jakości

Iloczyn Wyniku Jakości i maksymalnej stawki za kliknięcie określa Ranking reklamy, decydujący o tym, na którym miejscu w wynikach sponsorowanych będzie nasza reklama AdWords.

Ranking reklamy AdWords


W uproszczonym modelu Wyniku jakości największą rolę odgrywają:

  • CTR, czyli wskaźnik klikalności reklamy (odgrywa najważniejszą rolę)
  • dopasowanie tekstu reklamowego do zapytania użytkownika, słowa kluczowego
  • dopasowanie strony docelowej do tekstu reklamowego

Czytaj dalej »

« Poprzedni - Kolejny »