Archiwum z 'Wyszukiwanie płatne' Kategorie

Często się spotykam z przykładami, gdzie osoby zajmujące się kampaniami w wyszukiwarkach nawet nie wiedzą, jak wiele danych na temat biznesu klienta można zebrać na podstawie analizy kampanii. Analiza taka nieraz wymaga zaledwie wyciągnięcia danych, w innym przypadku trzeba w odpowiedni sposób zbudować kampanię, aby zbierać takie dane bez uczczerbku na efektywności kampanii.

Informacje o marce

Prawdziwą kopalnią wiedzy na temat popularności marki jest kampania brandowa klienta (kampania związana z nazwą marki klienta). Dane z takiej kampanii pokazują popularność marki. Można analizować, jak rozwija się zainteresowanie marką przy kolejnych odsłonach kampanii reklamowych. Każde wyświetlenie reklamy reklamy równa się niemal zapytaniu o markę, wprowadzonemu do wyszukiwarki (na drugą stronę wyników wyszukiwania przechodzi niewielu użytkowników).

marka Jak wykorzystywać dane z wyszukiwarek w działaniach marketingowych?

Czytaj dalej »

Mariusz Gąsiewski

Jak tworzyć reklamę w sieci reklamowej AdMob?

Kilka dni temu prowadziłem na SEMcampie wykład o prowadzeniu kampanii reklamowej w sieci AdMob (sieć reklamowa związana z urządzeniami mobilnymi – kupiona jakiś czas temu przez Google). Jako, że kilka osób osób prosiło mnie, aby oprócz prezentacji dodać opis prezentacji, postanowiłem napisać ten artykuł.

Co to jest AdMob?

AdMob to sieć reklamowa, poprzez którą możemy wyświetlać reklamę w obrębie urządzeń mobilnych (smartfony, tablety i itp). Sieć obejmuje tysiące aplikacji i stron mobilnych, w obrębie których wyświetlane są reklamy graficzne i tekstowe.

admob Jak tworzyć reklamę w sieci reklamowej AdMob?

Zasięg AdMoba w Polsce

Zasięg AdMob w Polsce to kilkaset tysięcy użytkowników miesięcznie, z czego największa część przypada na urządzenia związane z systemem Android.

Czytaj dalej »

Kilka dni temu odbyło się 8 spotkanie SEMcampu, na którym w ciągu dwóch dni mogliśmy zobaczyć prezentacje z takich dziedzin jak:

  • wyszukiwanie płatne i Google AdWords
  • SEO i pozycjonowanie
  • analityka internetowa i Google Analytics
  • Sieć reklamowa Google i AdMob

Poniżej prezentacje z drugiego dnia spotkania.

Mariusz Gąsiewski – Tworzenie kampanii reklamowej w Sieci AdMob.

Czytaj dalej »

Google wprowadzilo nowa funkcjonalnosc w obrebie swojej Sieci reklamowej. Względny CTR (tak sie ona nazywa) pokaze, jak wyglada klikalnosc naszych reklam w Sieci reklamowej Google w odniesieniu do klikalnosci reklam innych reklamodawców, którzy wyswietlali sie na tych samych miejscach docelowych.

Jak oceniać rezultaty względnego CTR?

Wynik ponizej wartosci 1.0 pokaże, ze klikalność moich reklam jest niższa od klikalności reklam innych firm, które wyświetlily reklamę na tych samych witrynach w Sieci reklamowej (w obrebie tego samego formatu reklamy). Wynik powyżej wartosci 1.0 pokaże, że klikalność moich reklam jest wyższa od klikalności reklam innych firm, które wyświetliły reklamę na tych samych witrynach w Sieci reklamowej.

ctr wzgledny 2 Dowiedz sie, jak idzie Twoim konkurentom w Sieci reklamowej Google, czyli jak wykorzystac Względny CTR w praktyce

Przyklad
Względny CTR 2.0 oznacza, ze klikalność moich reklam jest dwa razy wyższa od klikalności reklam innych reklamodawców, którzy wyświetlili reklamę na tych samych miejscach docelowych, co ja.

Jak dokładnie obliczany jest względny CTR?

Do obliczania względnego CTR bierzemy średnią wskaźników klikalności reklam, które biorą udział w aukcji o dane miejsce reklamowe w miejscu docelowym.

wzgledny ctr Dowiedz sie, jak idzie Twoim konkurentom w Sieci reklamowej Google, czyli jak wykorzystac Względny CTR w praktyce

Średni CTR = (0,1% + 0,5 + 0,2% + 0,05% + 0,1%)/5 = 0.19

Względny CTR (1 reklama) = CTR (1 reklama)/ Średni CTR = 0,1%/0,2% = 0.5
Względny CTR (2 reklama) = CTR (2 reklama)/ Średni CTR = 0,5%/0,2% = 2.5

Jak widać klikalność pierwszego reklamodawcy jest dość niska, drugiego dość wysoka.

Do czego przyda mi się informacja o względnym CTR w Sieci reklamowej?

Jak już kiedyś opisywałem w artykule: Jak ustalana jest pozycja reklam w Sieci partnerskiej Google? wskaźnik klikalności kreacji w Sieci reklamowej ma bezpośredni wpływ na ranking reklamodawcy w aukcji o wyświetlenie reklamy w danym miejscu docelowym. Efektywność reklamy w Sieci reklamowej Google jest sprowadzona do eCPM, czyli (efektywny CPM).

Upraszczając można powiedzieć, że wskaźnik klikalności decyduje o tym, ile zapłacimy za reklamę. Im wyższa klikalność tym stawka za kliknięcie będzie niższa na danym miejscu docelowym.

Czytaj dalej »

Właśnie pojawiła się moja książka poświęcona reklamie w wyszukiwarkach dla małych i średnich firm. Książkę napisałem wspólnie z Przemkiem Modrzewskim, jednym z oficjalnych szkoleniowców Google, który zresztą od dość długiego czasu pomaga mi w organizacji SEMcampu.

reklama w google Reklama w Google dla małych i średnich przedsiębiorstw

Co można znaleźć w książce?

Książka w odróżnieniu od mojego kursu AdWords nie była pisana jako kompendium wiedzy o AdWords i reklamie Google.

Miała ona być możliwie prostym przedstawieniem tematu reklamy w wyszukiwarkach. Staraliśmy się, aby treść napisana była łatwym przejrzystym językiem, obfitowała w kolorowe przykłady.

przyklad 1 Reklama w Google dla małych i średnich przedsiębiorstw

przyklad 2 Reklama w Google dla małych i średnich przedsiębiorstw

Dla kogo jest to książka?

Głównym odbiorcą książki są właściciele czy też pracownicy małych i średnich firm, którzy chcą nauczyć się tworzenia kampanii w AdWords.

Czytaj dalej »

Przy nawiązywaniu współpracy z klientami zainteresowanymi marketingiem w wyszukiwarkach przydają się wszelkiego rodzaju badania, które potwierdzają skuteczność wyszukiwarek w wspomaganiu sprzedaży i budowaniu marki.

W obrębie tego postu postanowiłem zebrać trochę takich badań z rynku polskiego i rynków zagranicznych. Część z nich jest dość znanych, o części niewiele kto wie.

Wyniki wyszukiwania i budowanie marki

Wyniki organiczne versus wyniki płatne

Jakie znaczenie dla marki mają wyniki organiczne, a jakie wyniki płatne. Jak wyniki płatne i organiczne przekładają się na gotowość do zakupu.

Badanie w języku niemieckim można pobrać z tej strony.

Badanie OTX i Google – Brand Value of Search

Wpływ obecnosci witryny internetowej firmy w organicznych i sponsorowanych wynikach wyszukiwania na rozpoznawalność marki tej firmy. Badanie przeprowadzone na poczatku 2009 roku dla branzy turystycznej.

Szczegółowy opis tego badania można znaleźć w moim poście: http://www.ittechnology.us/promocja-marki-w-wyszukiwaniu/ i http://www.semcamp.com.pl/semcamp-4-wyniki-wyszukiwania-a-marka/.

Case study Flory

Case study i badanie dla Flory, marki Unilevera, gdzie po zbadaniu ponad 5 000 konsumentów stwierdzono, ze połączenie promocji marki Flora w mediach offline i wyszukiwarki zwiększyło efektywność mediów w promocji skojarzeń Flory z zdrowym jedzeniem od 3 do 10%.

Szczegółowe informacje o tym badaniu można znaleźć w artykule: http://google-cpg.blogspot.com/2009/04/paid-search-builds-brands-unilever.html

Czytaj dalej »

« Poprzedni - Kolejny »